Firmagaver luner
Vores webshop går fint. Vi får større og større omsætning, og vi er naturligvis glade for, at vi også får flere og flere kunder. Det er ikke nemt at drive en webshop. Det ved alle, der har prøvet det. Det er jo ikke kun et spørgsmål om at få en eller anden IT-kyndig person til at sætte selve shoppen op og, så bare have et lager, hvor man sender varerne ud fra. Næh, der skal meget mere til. Fx så skal man bruge en del tid på at reklamere.
Med overalt
Man skal være med på de sociale platforme, hvor man kan annoncere. Man skal holde styr på sine medarbejdere, efterhånden som shoppen vokser. Man skal i det hele taget være meget opmærksom på at holde sig orienteret om, hvad der sker inden for online marketing. Og det kan være flere videnskaber i sig selv.
Fx sådan noget med, hvordan man skriver produkttekster, eller laver søgemaskineoptimering eller konverteringsoptimering – eller hvad de nu kalder det. Der er mange, som ved noget om alle de ting, og som får lov til at gøre arbejdet for mig. Og de gør et godt stykke arbejde. Det må jeg sige. Jeg kan jo se det på tallene. Tal lyver som regel ikke.
Javel, de kan manipuleres. Men som talknuser, der er jeg ret god til at gennemskue, hvornår noget er blevet manipuleret. Og så kan jeg spørge mig frem til, hvorfor og hvad sandheden i virkeligheden er. Det er en fordel.
Milesten er nået
Nu har jeg så efter 5 år som webshopejer nået endnu en milesten på min vej mod målet. Og dertil ville jeg ikke kunne være nået, hvis det ikke var for alle de eksperter og konsulenter, jeg har haft med mig til at få shoppen til at fungere. Og det vil jeg fejre sammen med dem.
Min plan er, at de skal inviteres til en lækker middag på en rigtig dyr restaurant inde i centrum. Og de skal tage deres partnere eller ægtefæller med. Og så skal vi feste sammen. Forinden skal de have en gave. Det er noget, jeg har lært for længe siden. Gaver bliver værdsat.
Firmagaver
Jeg gjorde nemlig det for nogle år siden, at jeg sendte en firmagave til de kunder, som havde købt mest i min shop over det foregående år. 1000 gaver, i alt. Det var noget af en udskrivning på marketingbudgettet dengang. Men det virkede. De kunder er stadig kunder hos mig. Og de har da lagt mange flere penge i min shop, end hvad gaven de hver især fik, kostede.
Så jeg tænker, at alle de mennesker, som hjælper mig med at holde min webshop, gående også skal have en gave. Min erfaring med at give gaver til folk jeg sætter pris på, er god. De skal nu nok have en lidt større gave end bare en æske chokolade. Men det skal jeg nok finde ud af, hvad skal være. Det må jeg finde tid til. Jeg skal i første omgang lige finde en dato for restaurantbesøg i min egen kalender og så invitere dem først.
Skriv et svar