Telefonkø
Kender du der, med at man ringer op til en forretning eller en serviceudbyder og så bare bliver sat i kø? Sommetider er der god musik i ventetiden. Andre gange, så er der bare støj. Jeg kunne godt lide at vide, hvem er det, som bestemmer, hvad det er for noget musik, vi skal høre på, når vi venter på at komme til at tale med en kompetent person.
Telefonpasning
Er det dem, der er ansat til at lave telefonpasning for firmaet, men ringer op? Eller sker det bare ved et tilfælde?
Altså tag nu lige det her eksempel. Jeg ringede op til et firma, der sælger kontormøbler forleden dag. Et seriøst firma. Jeg har handlet hos dem flere gang, og der har altid været god service fra deres side.
Jeg havde nogle spørgsmål vedrørende en kontorstol. Men der var åbenbart travlhed i butikken, så jeg blev sat i kø. Så der sad jeg og lyttede til Carl Nielsen – et smukt stykke musik. Måske” Fynsk Forår”! Er ikke helt sikker på det. Og det er også helt ligegyldigt. Men musikken, der blev spillet i ventetiden, passede bare slet ikke til min idé om forretningen. Jeg forventede noget lidt mere moderne musik. Musik, der ligesom går hånd i hånd med de produkter, de sælger – og deres brand?
Hænger Carl Nielsen og en Gamerstol sammen? Jeg synes det ikke. Men måske tager jeg fejl. Er der en eller anden derude, som kan give mig lidt feedback på dette her?
Mit gode call-center
Jeg har jo selv en e-shop. Jeg sælger badetøj. Jeg har bedt det call center, der tager sig af telefonpasningen om at sætte musik på, der både er moderne og minder om vand og strand, sol og glade dage, når der er kø på telefonen. Jeg tror, det virker. Ved det ikke. Men jeg hører fra telefonpasserne, at der er mange flere, der faktisk bliver hængende i køen.
Skriv et svar